El / La estudiante trabajará todo el proceso de recuperación a partir de
ejercicios, ilustraciones, y pequeños diálogos, que lo llevarán a desarrollar
sus capacidades, habilidades y destrezas de pensamiento, que es el ideal en un
idioma extranjero.
·
Emplea y escribe oraciones utilizando el
vocabulario de los animales y sus partes, las estaciones y los meses,
actividades y prendas de vestir.
|
·
Reconoce y emplea en oraciones utilizando los
adverbios de frecuencia, los adjetivos para establecer comparaciones en los
tiempos verbales presente simple y presente continuo.
·
Animals, parts of animal
·
The weather, seasons and
months
·
Free time activities
·
Clothes
·
Adverbs of frequency
·
Comparative and superlative
adjectives
·
Present continuous
·
Present simple or present
continuous.
5.
Actividades de recuperación (Escrita, oral y experimental)
Te invito a que
resuelvas las siguientes actividades de recuperación en casa, recuerda prestar
mucha atención a los ejercicios para que puedas aprender y prepararte mejor
para la evaluación.
Actividades de
recuperación
- Presentar el libro
con todas las actividades desarrolladas hasta la fecha. Así mismo, el
cuaderno en orden y al día.
- Realiza una
postal (postcard); referencia: punto 4 del libro Star Kids 4 página 77. Muy
bien presentado.
- Aprender y
explicar oralmente el anterior punto.
- Estudiar los
ejercicios del libro y las actividades y/o lecciones del cuaderno para la
evaluación de recuperación.
Recuerda
prestar mucha atención a los ejercicios para que puedas aprender y prepararte
mejor para la evaluación.
11. Put the words in the
correct order to make sentences.
0. gets up / Mary / usually
/ at six O’clock. Mary usually gets
up at six O’clock.
1. plays / afternoon /
Camilo / always / the piano / in / the
________________________________________________________________________
2. after / sometimes / Juan
/ his / meets / school / friends
_________________________________________________________________________
3. We / after / exercise /
never / lunch
_________________________________________________________________________
4. Ana and Mary / for /
late / often / are / work
__________________________________________________________________________
5. in / the / Luis /
usually / goes / evening / jogging
__________________________________________________________________________
22.
Fill in: in, on,at.
0. Some animals sleep in the winter.
1. My teacher has his birthday _____ 1st November.
2. I usually take my dog for a walk _____ 5 pm.
3. Owls come out _____ night.
4. Pink dolphins never have babies _____ the summer.
5. There is a good wildlife programme on TV ______ Wednesday.
33.
Put the adjectives in the comparative or superlative
forms.
0. Dogs are friendlier (friendly)
than cats.
1. Dolphins are _______________________(intelligent) animals of all.
2. Giraffes have got ______________________ (long) legs than elephants.
3. Parrots are _______________________ (colourful) birds of all.
4. Horses are _______________________ (big) than donkeys.
5. Elephants are ________________________ (heavy) than goats.
44.
Choose the correct response.
1. Would you like to see my new pet?
A. Sure B.
Seven
2. What is it? A.
A baby spider. B. It’s really cute.
3. Oh my goodness! A.
Oh no! B. What’s wrong?
4. I’m afraid of spiders. A.
Don’t be silly. B. He’s tall.
5. Are you sure it’s safe? A.
What is it? B. Of course.
55.
Write the
missing months.
January, 1. ________________, 2.
_______________, April, May, 3.______________, July, 4. _______________, 5. __________________, October, November and December.
66.
Fill in the correct weather word.
0.
It’s raining in
Barranquilla.
1.
It’s
__________________ in Puerto Colombia.
2.
It’s
__________________ in the North Pole.
3.
It’s
__________________ in Canada.
4.
It’s
__________________ in Paris.
5.
It’s
__________________ in Madrid.
76.
Choose the correct form of the verb.
0. My father wears / is wearing a suit to
work every day.
1.
We are watching / watch TV now.
2.
The
children are having / have swimming
lessons every week.
3.
She isn’t sleeping / doesn’t sleep in on
Fridays.
4.
Sophia is studying / studies for an exam at
this moment.
5. Is she
talking / Does she talk on the
phone now?
Remember “Practice makes perfect”