Saturday, September 8, 2012

ESTUDIANTE QUE DEBE RECUPERAR INGLÉS III PERÍODO Y TALLER DE RECUPERACIÓN 4°


Cordial saludo de paz y bien.

ESTUDIANTE               CURSO
Camilo Cardozo                4°B


COLEGIO SAN FRANCISCO
Puerto Colombia – Atlántico
Código
PGF 03 – R 10
V - 04
TALLER DE RECUPERACIÓN
D 30 M 08 A 2012

Área: Idioma Extranjero                                                       Asignatura: Inglés
Docente: Angélica Conde G.                                               Curso: 4°______

Nombre del Estudiante: ___________________________________________

  
1.    Diagnóstico
Durante este tercer período el/la estudiante presentó dificultades en la asimilación de los temas y contenidos dados, debido a la poca disposición en las clases y al poco compromiso en la asignatura. Por lo anteriormente descrito, el/la estudiante mostró un bajo rendimiento en las instancias verificadoras planteadas.


2.    Problematización del área
El / La estudiante trabajará todo el proceso de recuperación a partir de ejercicios, ilustraciones, y pequeños diálogos, que lo llevarán a desarrollar sus capacidades, habilidades y destrezas de pensamiento, que es el ideal en un idioma extranjero.


3.    Niveles de desempeño
·         Emplea y escribe oraciones utilizando el vocabulario de los animales y sus partes, las estaciones y los meses, actividades y prendas de vestir.

·         Reconoce y emplea en oraciones utilizando los adverbios de frecuencia, los adjetivos para establecer comparaciones en los tiempos verbales presente simple y presente continuo.
4.    Conceptualización
·         Animals, parts of animal
·         The weather, seasons and months
·         Free time activities
·         Clothes
·         Adverbs of frequency
·         Comparative and superlative adjectives
·         Present continuous
·         Present simple or present continuous. 


5.    Actividades de recuperación (Escrita, oral y experimental)
Te invito a que resuelvas las siguientes actividades de recuperación en casa, recuerda prestar mucha atención a los ejercicios para que puedas aprender y prepararte mejor para la evaluación.

Actividades de recuperación

  1. Presentar el libro con todas las actividades desarrolladas hasta la fecha. Así mismo, el cuaderno en orden y al día.

  1. Realiza una postal (postcard); referencia: punto 4 del libro Star Kids 4 página 77. Muy bien presentado.

  1. Aprender y explicar oralmente el anterior punto.

  1. Estudiar los ejercicios del libro y las actividades y/o lecciones del cuaderno para la evaluación de recuperación.

Recuerda prestar mucha atención a los ejercicios para que puedas aprender y prepararte mejor para la evaluación.

11.    Put the words in the correct order to make sentences.

0. gets up / Mary / usually / at six O’clock.   Mary usually gets up at six O’clock.
1. plays / afternoon / Camilo / always / the piano / in / the
________________________________________________________________________
2. after / sometimes / Juan / his / meets / school / friends
_________________________________________________________________________
3. We / after / exercise / never / lunch
_________________________________________________________________________
4. Ana and Mary / for / late / often / are / work
__________________________________________________________________________
5. in / the / Luis / usually / goes / evening / jogging
__________________________________________________________________________

22.    Fill in: in, on,at.
0. Some animals sleep   in   the winter.
1. My teacher has his birthday _____ 1st  November.
2. I usually take my dog for a walk _____ 5 pm.
3. Owls come out _____ night.
4. Pink dolphins never have babies _____ the summer.
5. There is a good wildlife programme on TV ______ Wednesday.


33.    Put the adjectives in the comparative or superlative forms.
0. Dogs are friendlier (friendly) than cats.
1. Dolphins are _______________________(intelligent) animals of all.
2. Giraffes have got ______________________ (long) legs than elephants.
3. Parrots are _______________________ (colourful) birds of all.
4. Horses are _______________________ (big) than donkeys.
5. Elephants are ________________________ (heavy) than goats.

44.    Choose the correct response.
1. Would you like to see my new pet?          A. Sure                       B. Seven
2. What is it?                                                  A. A baby spider.        B. It’s really cute.
3. Oh my goodness!                                      A. Oh no!                    B. What’s wrong?
4. I’m afraid of spiders.                                 A. Don’t be silly.         B. He’s tall.
5. Are you sure it’s safe?                              A. What is it?              B. Of course.

55.    Write the missing months.
January, 1. ________________,  2. _______________, April, May, 3.______________, July, 4. _______________,  5. __________________,  October, November and December.
66.    Fill in the correct weather word.
0.    It’s            raining               in Barranquilla. 
1.    It’s __________________ in Puerto Colombia. 
2.    It’s __________________ in the North Pole. 
3.    It’s __________________ in Canada. 
4.    It’s __________________ in Paris. 
5.    It’s __________________ in Madrid. 

76.    Choose the correct form of the verb.
0.    My father  wears  / is wearing a suit to work every day.

1.    We are watching / watch TV now.
2.    The children are having / have swimming lessons every week.
3.    She isn’t sleeping / doesn’t sleep in on Fridays.
4.    Sophia is studying / studies for an exam at this moment.
5.    Is she talking / Does she talk on the phone now?

Remember “Practice makes perfect” 

No comments:

Post a Comment