Tuesday, February 14, 2012

UNIT PLAN 4°



Period: First (1°)
Grade:
Topics:
• Diagnostic activities
• Vocabulary: school subjects and classroom objects, nationalities, sports, countries and capital cities, personal things, appearance, parts of the body and abilities.
• Grammar: verb to be, question word, have got, possessives adjectives and verb can.
Objectives:
• Utiliza el vocabulario visto de
objetos del salón de clases, nacionalidades, deportes, ciudades y países, objetos personales, partes del cuerpo.
• Comprende el uso de los verbos to be, have got, can, los adjetivos posesivos, las question words para realizar oraciones y preguntas sencillas.

UNIT PLAN 3°



Period: First (1°)
Grade:
Topics:
• Numbers 1 - 100
• Everyday activities
• Greetings
• Food and drinks
• British money
• Grammar: present continuous, the verb can, a-an-some, plurals, countable-uncountable nouns.

Objectives:
• Menciona los números del 1 al 100, actividades diarias, alimentos, saluda y responde a cantidades.
• Responde a las preguntas: How old are you? Who’s that? What’s this? How much is it?

UNIT PLAN 2°

Period: First (1°)
Grade:
Topics
• Greetings
• Colours
• The alphabet
• Family members
• Parts of the house
• Objects of the house
• Numbers 1 - 10
• Grammar: this – that, possessive case, possessive adjectives, the verb to be, prepositions of place, a – an.







Objectives:


• Utiliza expresiones para saludar, presentarse en inglés y nombra las letras del abecedario, los miembros de la familia, las partes de la casa, los objetos que se encuentran en ésta y los números del uno al diez.
• Responde a las preguntas: What’s your name? How are you? What’s this? How do you spell it? Who’s that? What’s your phone number? Where’s the pencil? para comunicarse en inglés y ejecuta las instrucciones indicadas y enuncia expresiones cotidianas.

UNIT PLAN 1°




Period: First (1°)

Grade:

Topics

• Greetings
• Personal Information
• Numbers 1-10
• Colours
• Classroom
• Grammar: ask and answer for personal information, objects of the classroom, numbers and colours.


Objectives

• Utiliza expresiones para saludar, presentarse en inglés y nombra los colores, números del uno al diez y objetos del salón de clase.
• Responde a las preguntas: What’s this? It´s a_______, what color is it? How many… para comunicarse en inglés.